سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جنگ نرم

یک تحقیق انجام شده از سوی دانشگاه الازهر نشان می دهد بیش از ده هزار سایت اینترنتی سرگرم فعالیت تخریبی علیه دین مبین اسلام و مسلمانان هستند.

این بررسی که به وسیله دکتر « سید مرعی» استاد دانشکده تربیت دانشگاه الازهر انجام گردید و در روزنامه روزالیوسف منتشر شده، میزان هزینه اختصاص یافته برای این سایت ها را بالغ بر یک میلیارد دلار در سال ارزیابی کرده است. در این بررسی همچنین خاطرنشان شده است سالانه یک میلیون دلار بودجه به سایت های اینترنتی اسلامی (که تعداد آنها بیش از 200 سایت نیست) اختصاص یافته است. در این بررسی، تاریخچه تاسیس سایت های ضد اسلامی از سال 1980 میلادی مورد کنکاش قرار گرفته و به این نتیجه دست یافته است که برخی از سازمان های صهیونیستی، جزو نخستین نهادهایی بودند که به اهمیت بهره گیری از اینترنت برای بسط و نشر افکار ضد اسلامی شان پی بردند. مطابق آنچه که در این بررسی آمده، رویکرد اصلی برخی از سایت های اینترنتی مزبور، روا داشتن جسارت و اهانت به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص)، خدشه دار ساختن قرآن و اهانت به پیامبر اکرم(ص) بوده و گردانندگان برخی از سایت های دیگر اقدام به نگارش سوره ها و آیاتی شبیه آیات قرآنی می نمایند که آکنده از هرزه درایی و عقده گشایی نسبت به اسلام و مسلمانان است.

در این بررسی همچنین خاطرنشان شده برخی از سایت های اینترنتی، کلمات و عبارات قرآنی مشهور را با خطوط عربی و در شکل خوک، سگ و دیگر حیوانات، در صفحه اصلی خود درج می نمایند. از طرفی برخی از این سایت ها، که در این تحقیق به عنوان « سایت های نژاد پرستانه» توصیف شدند، مدام مسلمانان را به ارتکاب اعمال تروریستی، خونریزی و نژادپرستی متهم می کنند و در این میان، سایت های اینترنتی ضداخلاقی و مستهجن، اقدام به درج آیات قرآنی در حواشی صفحه اصلی خود می نمایند. از طرفی در بعضی از سایت های اینترنتی ویژه مد، کلمات و آیات قرآنی در حواشی لباس های ارائه شده در شوهای معروف لباس، نقش بسته است.

 

در پایان این تحقیق، بیان شده که این سایت ها، جزو راهکارهای نوآورانه دشمنان اسلام برای ادامه جنگ علیه آن و ارائه تصویری وارونه از دیانت اسلامی در میان غیرمسلمانان محسوب می شود تا امکان دسترسی غیر مسلمانان به معارف اسلامی را به کلی از بین ببرند. « سید مرعی»، محقق و پژوهشگر مصری که این بررسی را انجام داده می گوید: به سبب استفاده بی حد و حصر دشمنان از این راهکار، لزوم بهره گیری از اینترنت برای تبلیغ دیانت اسلامی، ضرورت مضاعفی پیدا کرده است.

 

هاگانا نمونه ای ازجنگ اینترنتی برعلیه اسلام

 

هاگانا نام یک سازمان شبه نظامی تشکیل شده توسط شهرک نشینان صهیونیست بود که در سال 1921 تشکیل شد که در آن زمان بطور سری و با نام « دفاع و عمل» به فعالیت پرداخت. بعد از آن، کلمه عمل حذف گردید و کلمه «دفاع» باقی ماند که به معنای «هاگانا» است. مقصود این سازمان تهاجم به زمین و کارگران و سربازان بود.و رفته رفته به شاخه نظامی غیر رسمی آژانس یهود تبدیل گردید. مأموریت این سازمان حملات تلافی جویانه بر علیه اعراب فلسطینی بود.این سازمان در ادامه فعالیت خود اقدام به تأسیس یک شاخه اطلاعاتی به نام شای نمود که اطلاعات لازم را در خصوص مبارزه سیاسی و نظامی با اعراب فلسطین و کشور های عرب در اختیار سران رژیم صهیونیستی قرار می داد.

با اینکه معنای این کلمه دفاع است، این گروه به عملیات مسلحانه بر ضد مسلمانان پرداخته و همچنین در عملیات اسکان مهاجر نشینها مشارکت کرد و در مهاجرت قانونی و غیر قانونی صهیونیستها یاری رساند. این گروه همچنین در طول انقلاب عربی در سال 1936 با انگلیس همکاری داشت و در سال 1931، بعضی از عناصر هاگانا بهمراه اعضائی از «بیتاد»، سازمان « آرگون » را تشکیل دادند که بزرگترین نقش را در برپائی دولت اسرائیل و قتل و آواره سازی فلسطینی ها داشت و شعار و نشان این گروه، عبارت « فقط با اسلحه » بود که در زیر آن عبارت « فقط همین » نیز نقش بسته بود.

این سازمان با اعلام استقلال اسرائیل در سال 1948 منحل گردید.

 

تولد دوباره هاگانا این بار در فضای مجازی

 

از حدود دو سال و نیم پیش یک جوان آمریکایی یهودی الاصل به نام Androw Aaron Weisburd   در آمریکا اقدام به تأسیس گروهی به نام هاگانا نمود.اما تفاوت این هاگانا با هاگانای اسرائیلی که در دهه 1930 تأسیس شده بود این است که حوزه هاگانای جدید در فضای مجازی و شبکه جهانی اینترنت است.مسئول این گروه هاگانا را یک سازمان غیر دولتی (NGO  ) می نامد. در حالیکه چنانچه در ذیل خواهد آمد باتوجه به نوع و گستره فعالیت این گروه، ارتباط با محافل آمریکایی-صهیونیستی و حمایت دولتی از این گروه به وضوح قابل تحلیل است.

 

شعار هاگانا: دفاع اینترنتی، آرامش آمریکایی ها برای اسرائیل.

Weisburd   مسئول هاگانای مجازی در معرفی این گروه می نویسد:

دفاع اینترنتی: آرامش آمریکایی ها برای اسرائیل..زیرا اسرائیل خیلی مهم تر از آزادی شما است!

فعالیت های این گروه به طور کلی به سه بخش تقسیم می شود:

1-شناسایی وب سایتهای اسلامی

2-تلاش برای تعطیلی آن ها از طریق اعمال فشار بر میزبان ها (Hosting  )

3-انجام حملات هکری بر علیه سایت های اسلامی

که ذیلاً به تفصیل در مورد آن ها توضیح داده شده است.

از نگاه این گروه سایتهای اسلامی بدون در نظر گرفتن مذهب (شیعه و سنی) به دو گروه تقسیم می شوند:

سایتهای اسلامی-جهادی: هر گونه سایت اسلامی که حاوی مطالب جهادی،اخبار جهادی، دفاع، مقابله با اسرائیل و صهیونیزم، مطالب ضد اسرائیلی و ضد صهیونیستی، حزب الله و تمامی گروه ها و سازمان های وابسته به آن، مقاومت و هرگونه مطلبی بر علیه اشغالگران در فلسطین، عراق، افغانستان و هر جای دیگر دنیا و سایتهای تحریم اقتصادی اشغالگران.(لازم به ذکر است که کلیه سایت های حزب ا لبنان و تمامی سایت های مربوط به رهبر معظم انقاب در لیست سیاه این گروه قرار دارند که پیوست می باشد.)

سایت های اسلامی معتدل: کلیه سایت های اسلامی به جز موارد فوق الذکر که شامل تبلیغ اسلام، دعوت به اسلام، سایت علماء، مراجع و شخصیت های اسلامی و

این گروه در ابتدا با توجه به تقسیم بندی ذکر شده اقدام به شناسایی کلیه سایت های مذکور علی الخصوص گروه سایت های اسلامی-جهادی نموده و اطلاعات کاملی از مسئولین آن ها و میزبان ها بدست می آورد.سپس باتوجه به لیست تهیه شده که در مورد سایت های اسلامی-جهادی لیست سیاه (Black List  ) نام دارد، در مرحله اول اقدام به نامه نگاری به میزبان (Hosting  ) مربوطه می شود.این نامه نگاری توسط تشکیلاتی به نام دفتر تحقیقات فدرال انجام می پذیرد.طی این نامه نگاری به میزبان مربوطه اعلام می شود که شما میزبان یک سایت تروریستی هستید و یا باید آن را از هاست خود اخراج کنید و یا شرکت شما دیگر سرویس نخواهد گرفت!(یکی از موارد مستند جهت اثبات ارتباط و پشتیبانی این گروه توسط محافل دولتی همین تهدید هاستینگ به قطع سرویس در صورت عدم اخراج سایت مذکور می باشد.)

طی این روند تعداد زیادی از سایت های اسلامی به طور کلی از شبکه اینترنت حذف شده اند و یا با توجه به اخطار شرکت هاستینگ، مجبور به نقل مکان به دیگر هاستینگ ها شده اند.سایتهای بزرگی مانند اسلام آنلاین، سایت تلوزیون المنار لبنان و سایت حزب الله از جمله این موارد می باشند.


ارسال شده در توسط بیشترمطالبش جنگ نرم می باشد